keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Agituuraus haastajien ryhmässä

Mentiin tänään tuuraamaan haastajien ryhmään. Jari oli tehnyt ratatreeniä. Tuli asioita vastaan mitä koira osaa paremmin mitä luulin ja tuli vastaan asioita mitä pitää harjoitella. Ajoituksia pitää harjoitella yhä edelleen, mulla on välillä vaikea lukea onko koira jo lukinut esteen vai pitääkö saattaa pidemälle. Tärkeätä on ekaksi tietää itse mitä tehdä ja sitten tehdä asiat niin selvästi, että koirakin ymmärtää.

Koira teki upeaa lejeröintiä ja hienoja tiukkoja keppisisäänmenoja, kunhan mä maltan. Takaakierrot pitää harkata lisää jotta pystyn jättää koiraa suorittamaan ne itse, harkinassa ruveta treenamaan saksalaista, vaikkaen ihan tykkää, että koira on selkäni takana. Koira perjaatteessa kyllä osaa tämän. Mun pitää harkata, että lähetän koiraa suorittaa takaakiertoa ja otan vastaan toisella kädellä ja pyöräytän koiran pitäen käskien sitä pysymään lähellä ja sitten lähetän hypylle. Tämä oli ääreisvaikea mulle. Taas tuli esiin, että putkien jälkeinen vauhdilla tuleva avokulmassa kepit niin koira tarvitsee apua, hieman jarrua ja sitten kepeille.

Lähdöissä mun pitää olla tarkka. Mun pitää oikeasti käskeä koiraa lähdössä eikä vaan löysästi antaa sille lupaa lähteä. Asenetta alusta lähtien niin tulee hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti