torstai 12. heinäkuuta 2012

Pihatokoilua

Olen nyt tokoilut pihalla hieman enemmän kun yritän säästää koiran tassuja. Olen treenailut pelkästään nurmella ja hyvin näyttää tassut paranevan. Lenkillä en ole ollenkaan käynyt koiran kanssa ettei tassut kulu vaan saa polkuanturat paksuuntua.

Olen tehnyt ruutua Tacon kanssa ja sain korjattu sen niin että nyt Taco taas hakeutuu suoraan keskelle ruutua, ei tarjoa merkillemenoa. Tämän korjasin ihan sillä että kielsin kun koira rupesi menemään vinosti kulmatötsää kohti niin johan alkoi menemään suoraan keskelle ruutua. Tunnistusnouto oli hajonut, koira vaan nouti, otin levyn takasin käyttöön niin yhden kerran jälkeen koira jo alkoi taaas käyttämään nenäänsä. Varmistan vielä muutaman kerran levyllä. Sitten olen myös ruvenut opettamaan ohjattua noutoa, hyvin epävarma tässä. Seuraamista tehty, ihan ok, saisi seurata aaistuksen taaempana mutta ok. Peruttamista pitää vielä harjoitella. Paikallaoloa sekä istuen että maate, pysyy hyvin vaikka lelut/namit lentää. Istumisessa kerran unohti että piti pysyä kun olin liiterissä hakemassa kapuloita, muuten ollut ok. Tänään olen tehnyt hieman enemmän puunkiertoja missä kesken kaiken käsken maahan tai seisomaan, onnistui ihan hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti