torstai 7. marraskuuta 2013

Keskiviikkovalmennus

Eilen oli taas Timon agilityvalmennus. Rataa nähdessä paperilla totesin, että haastetta tulee olemaan. Vieläkin tutustuessa rataan oli muutama paikka mitä totesin meille hankalaksi. Parissa kohdassa olisi hieman nopeammat jalat ollut asiaa, mutta saatiin hommat kuitenkin aika hyvin toimimaan. Se mikä oli meille vaikea oli saada koira jarruttamaan niin, että koira oli jo hieman mun ohi kun jarrutin. Koira vähän tuppasi menemään jarrun läpi ja sitten meinasi tai meni väärälle esteelle. Taco jarruttaa hyvin kunhan teen rytmityksen niin että koira on mun takana ja yleensä vielä onnistuu hyvin kun ollaan vierekkäin, mutta siinä vaiheessa jos koira on mun edessä se ei kuuntele mun rytmitystä. Pitäisi treenata. Ja taas tuli noottia, että Taco hieman karkailee kontakteilta, eli se lähtee taas enemmän mun liikkeestä. Mun pitää oikeasti katsoa koiraa kun vapautan sitä kontaktilta jotta näen jos se karkaa. Kerran sain sen kiinni kontaktilta karkaamisesta ja pääsin huomauttamaan. Kaikenkaikkiaan oli hyvät treenit, ollaan taas opittu lisää Tacon kanssa. Yhteistyö paranee koko ajan ja opitaan lukemaan toisiamme paremmin koko ajan. Launtaina kisoihin, sitten onkin parin viikon kisatauko ja sitten vielä parina viikonloppuna kisoja, sitten otetaan kisataukoa kevääseen saakka.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti