lauantai 23. elokuuta 2014

Treeniä ja kisoja

Kävin torstaina hallilla pikkasen treenamassa molempien kanssa. Taco teki rataa. Se kävi jokseenkin kuumana, joutui hieman huomauttamaan, että pysyi lapasessa jotta rimatkin pysyisivät ylhäällä ja sen lisäksi lähti puomiltakin kerran omine lupine.
RaaRaa teki hyppytekniikka perussarjalla. Sillä on hankala katsoa lelua saadakseen lupaa suorittaa, se pyytää lupaa katselemalla mua. Häiriötä se ei hirveästi vielä kestä, silloin tulee kiire. Pikkasen harjoiteltiin 2on2off puomilla, teki aika hyvin. Sen lisäksi pikkasen putkijuttuja ja takaakiertoja. Tekee hyvin, mutta alkaa hyvin herkästi flänkkäämään.
Kotona ollaan harjoiteltu mm tolpan kiertoja, sekä hitaita tiukkoja yhden tolpan kiertoja taipuen, että useampien puiden vauhdikkaita kiertoja. Vähän takapääjumppaa olen tehnyt myös.
Tajusin just, että RaaRaa täyttää just 10 kk:ta, eli saisi kisata tokoa (mitä me ei välttämättä ikinä tehdä), mutta se ei osaa oikeastaan mitään tokoon liittyvää kunnolla. Se osaa nostaa kapulaa ja lähteä tuomaan sitä mua päin, mutta ei hajuakaan tuomisesta mulle saakka tai loppu-asennosta, osaa seurata suunnilleen muutaman askeleen suoraan, pitää hetken sivulla kontaktia, kääntyminen seuruussa vaatii apua, sivulletulo ilman apu saatta mennä oikein ilman vauhtia, merkkiä hakee, liikkeestä seis, istu ja maahan menee ns vapaana yleensä oikein, kaukot jos olen nokassa kiinni niin istumiset ja maahanmenot suunnillen ilman apua, seisomiseen tarvii apuja, luokse tulee mutta ei osaa loppuasentoa läheskään. Ai niin mutta paikallaoloa ollaan treenattu, joten sen se osaa ainakin Tacon vierellä ja lasten häiriöiden kanssa. Ollaan me nyt treenattu vähän enemmän tokojuttuja, mutta RaaRaakin on vähän sitä mieltä, että kunhan saa mennä lujaa niin kaikki on hyvin ja tokossa kun pitäisi tehdä hieman maltilla niin ei nyt ihan niin kivaa ole.
Tänään Taco kisasi, eka agilityrata tökkivä hidahko 0 rata (seisotin kontakteilla ja pieni radan unohdus), hyppärillä hyl. Mikä siinä on ettei osaa ohjata kaksi peräkkäistä rataa edes jotenkuten. Oli hyppärillä yksi kohta mihin olin epävarma ehdinkö valssamaan vai joudunko riskeeramaan ja ottamaan pelkällä vedolla, noh en sitten tehnyt mitään ennenkun koira jo suunnilleen oli putkessa, minne ei pitänyt mennä. Alla oli hyvä rata ja sitten mä teen tommosen tyhmän kämmin. Tämän tyyppisiä kämmejä on nyt tullut hieman liikaa, toivottavasti vähenevät nyt kun treenit taas alkavat keskiviikkona. Mun pitäisi myös pyytää, että joku kuvaisi meidän ratoja, voisi auttaa mua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti