keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Ryhmäagilityä hallilla

Tänään oli taas ryhmäagit. Tehtiin rataharkkaa. Ihan ok treenit, ei mennyt ihan nappiin mutta oli paljon hyvääkin. Aloitetaan treenattavista asioista. Eli kun vauhti lisääntyy kaarrokset laajenee. Koira kävi hieman liikaa kierroksilla tänään, niin ei ollut ihan niin kuullollaan kun yleensä. Sitten ohjaaja saisi taas muistaa:  lukitse koira esteeseen, mutta kerro koiralle minne rata jatkuu joten se tietää minne rata jatkuu jo hypätessä. Ja ohjaaja saisi oppia luottamaan siihen että kerkiää kyllä ohjaamaan koiraa, ei kannata hosua. Ja sitten vielä suhahdukset oikeisiin aikoihin ja niitä pitää vahvistaa paljon. Sitten taas hyvät asiat: takaaleikkaus onnistui, koira eteni eikä kysellyt koko ajan (tosin eteni hieman liikaa mun mene käskystä), lähtö hyvä samoin kontaktit, putkesta kääntyi tiukasti ei tarvi hakea. Mä olen aika vähän käyttänyt ihan estekäskyjä vaan lähinnä mene käskyä ja ohjanut mutta mä luulen että mun kannattaisi kertoa koiralle kaikki esteet estenimillä, pitää kokeilla. Nyt joutuu valitettavasti jättämään pari kertaa välistä, mutta yritän ainakin jotain treenata.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti