sunnuntai 20. huhtikuuta 2014

Nuorisotreeni

Tänään oli Essillä nuoristreenit. Koskajunnuja ei ollut kun pari sai Essi mennä molempien kanssa. Tacon kanssa menivät pikkuradan, missä putki ja hyppyjä. Menivät ihan nätisti. Tacokin nauttii kun saa tehdä helppoja tehtäviä Essin kanssa ja missä saa hieman irrotakin. Tänään tekivät tosin myös välistävedon, mitä itse en juuri tee Tacon kanssa vaan enemmän käytän takaakiertoina jos mahdollista. Nyt Taco luki välistävedon tosi hyvin vaikka Essi ei hirveän tarkasti ohjanut.

RaaRaan kanssa tekivät muutaman kerran putkea. RaaRaakin oli oikein hyvällä mielellä hallissa, eikä riehaantunut. Olen nyt käyttänyt enemmän namipalkkausta, enkä muutenkaan hirveästi ole leikittänyt sitä, kun tiedän, että se leikkii hyvin ja mä haluaisin, että se pystyisi olemaan rauhallisempi, kun mitä Taco on, myös kehän vieressä kun ei tapahdu mitään. RaaRaalla on kovempi saalisvietti kun mitä Tacolla on ja se on muutaman kerran myös jahdanut mua kun treenataan useampia hyppyjä, tai kun pyörittelen sitä yhden esteen ympäri. Nyt olen pysäyttänyt tekemiset jos se alkaa jahtaamaan, koska mä en halua vahvistaa ihmisten jahtaamista. Itsekin pikkasen harjoittelin ulkona RaaRaan kanssa myös. Tehtiin 2 on 2 of puomilla, pikkasen 8 yhdellä esteellä, takaaleikkausta niin, että Essi palkkasi, ihan ok meni. Sitten mentiin uittamaan koiria vielä ennenkun tultiin kotona. Taco uiskenteli aika paljon, RaaRaa ei tänään mennyt uimaan, oli vaan rantavedessä. Kotona koirat sai sitten potkaluut tarhaan, joten tyytyväiset koirat on meillä nyt.










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti