maanantai 14. huhtikuuta 2014

Voihan putkijarru

Kirkkonummella kisaamassa kolmen radan verran. Tuloksina: hyl-0-hyl. Ekan radan hyllytin kun en yhtään jarruttanut koiraa putkeen menossa vaan paahdoin vaan täysillä eteenpäin ja niinhän koirakin teki. Tarkoituksena oli valssata putken jälkeistä hyppyä ja sinne oli pikkukiire, mutta koiraa piti ohjata kunnolla hypylle, ettei se syöksynyt eteenpäin ja ohi esteen. Noh sain sen epätoivoisella räpiköinnillä vielä käännetty hypylle, mutta siitä piti kääntyä noin 90 astetta muurille, ei onnistunut vaan koira väärälle hypylle.
Kakkosrata: 0, ihan ok sellainen, aavistuksen hitaat kontaktit, varasti pikkasen keinulta, yksi kaari venyi pahasti ja pari pientä muuta venymistä, sen lisäksi pikkasen rapisi rimoihin.
Kolmosrata ja siinä oli epätoivoa ilmassa, eka putkijarru koira vielä pikkasen reagoi, sitten tuli rima alas kun mulla oli pikkasen myöhäinen valssi, niin olin ehkä pikkasen edessä, mutta olisi Taco pitänyt handlata se mielestäni, ja sitten en ohjanutkaan enää kunnolla. Sain vielä koiran käänetty seuraavasta putkesta, mutta sitten olikin suora putki mistä piti käänty ja koira näki putkesta renkaan suoraan edessä ja ehkä hieman oletti olevansa loppusuoralla, niin siinä Taco totesi paskat putkijarrusta ja lentäen läpi ja hupsis renkaan läpi. Teki se pienen himmaamisen kun mä epätoivoisesti rääyin sille, mutta ei kyennyt kääntymään, eli se siitä. Pitää nyt ihan ajatuksella treenata sille putkijarru kuntoon, se jarruttaa ihan ok jos mä itse olen lähellä putkea tekemässä jarrua, toki varmempi saisi olla, mutta heti jos olen kauempana tekemässä, niin ei oikein ota kuuleviin korviin asiaa, sinkoo vaan menemään.
Asia mikä onnistui hyvin kaikilla radoilla oli keppiviennt, josta varsinkin kahdella ekalla radalla oli aika vaikeita, lähdössä koira pysyi hyvin vaikka kävi ihan älykuumana ennen rataa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti