keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

Aksailua

Sunnuntaina Essi treenasi Tacon kanssa junnuryhmässä.Ihan hyvin kuulemma oli mennyt, ainakin hallista tuli ulos tyytyväisen ja hikisen oloinen koira.
Tein RaaRaan kanssa ulkona hyppytekniikkaa. Ekaksi tehtiin 6 hypyn perussarja 25 cm korkeutta. Ekaksi en antanut häiriötä, mutta sitten otin mun liikkeen mukan, ekalla kerralla otti hieman häiriötä mun liikkeestä, mutta teki sen jälkeen hyvin. Seuraavaksi alastuloa, takahypyt ja okseri 45 cm. Joutui tekemään aika paljon töitä, mutta parani kertakerralta. Tehtiin vielä kaarevaa 25cm-45cm-25cm. Teki tämän hyvin.
Mentiin vielä sisään halliin tekemään pari kertaa kepit, sitten vielä tein 1 luokan tapaisen hyppäriradan hypyt 50-55 cm. RaaRaan kanssa nämä ei aina ole kovin helppoja, sekun aika herkästi lähtee kaarrattamaan ja paimentamaan mua, niin ohittaa aika herkästi. Vekkaukset RaaRaa tekee aika hyvin ja se lukee hirmu hyvin rytmityksiä, mutta mikään helppo se ei ole. Taco on kyllä aina ollut helpompi. Mutta jos mä saan meidän yhteistyön toimimaan RaaRaan kanssa siitä tulee todella hyvä.
Maantaina ryhmäharkka, pieni rata. Vekkaukset ei ihan nyt mennyt nappiin tällä kertaa ja huonoista valsseista RaaRaa napsi mua kun jäin eteen. Valssit pitää tehdä ja luottaa, että koira lukee ne ja itse pitää liikkua pois estelinjalta ja kohti seuraavaa estettä. Pikkasen harjoittelin myös käännöksiä.
Tänään oli Tacon valmennus. Taco oli taas hurjan taitava. Tänään myös kontaktit pysyivät hyvin. Treenien lisäksi pojat pääsivät juoksemaan Woopyn kanssa. Hieman oli RaaRaalla vaikkua korvissa, ei oikein totellut luoksetulokäskyä, mutta se on fiksusti muiden koirien kanssa pellolla.Paitsi että se paimentaa vähän väliä ja se hieman ärsyttää mua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti