lauantai 31. maaliskuuta 2018

Treeniä ja kisoja

Keskiviikon valmennuksessa meni Tacon kanssa hyvin, kerran jouduin palauttamaan aan kontaktille. Torstaina kävin molempien koirien kanssa treenaamassa valmennusradan. Kokeilin Tacon kanssa hieman eri ohjauksia, kun se hieman räpsi muuria, minkä jälkeen piti kääntyä. Mikään ei toiminnut ihan hyvin. Mutta sitten huomautin räpsäytyksistäkin, niin tekikin ihan tarkasti. Viton kanssa sitten jumppasin sitten hieman enemmän. Sille on esteiden ohitukset vaikeita, samoin tiukka käännös u-putkesta on haasteellista ja keppien sisäänmenot on vaikeita. Mun pitää nyt vaan muista, ettei Vito edes ole 2 vuotias vielä, mun ptää antaa sille aikaa. Kepit haluaisin vaan saada sille toimimaan, eli nämä pitää vaan treenata, yritän tehdä kepit sille kivemmaksi, niin jos se sitä kautta haluaisi tehdä oikein. Samoin kontakti-esteet pitäisi saada sille kivemmaksi, treeneissä se aina pysähtyy hyvin, mutta se on hieman paineistuneen olonen ja se hieman hidastaa, varsinkin puomilla. Kisoissa se pysähtyy keinulla kutakuinkin aina, mutta muilla kontakteilla ei välttämättä. Ohjaajafokus pitäisi myös saada sille paremmaksi. Estefokus, sillä on hyvinkin vahva ja se toimii hyvin, kun saa mennä kaukana musta, mutta kun pitäisi tulla lähelle mua, niin on vaikeata. Varsinkin, kun se ekaksi saa irrota musta ja liikkua lujaa, niin sitten mua päin tuleminen ja mun kuunteleminen on hyvin vaikeata. Tosin samat ongelmat oli jossain vaiheessa Tacon kanssa ja nykyään se on hyvinkin kuuliainen.
Eilen olin kisaamassa Viton kanssa Liedossa, eka rata 15 virhettä (2 kieltoa kepeiltä ja 1 rima), toka rata 5 (kepeiltä kielto) ja kolmas rata hyllytettiin ihan huolella (muunmuassa kepeillä).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti