tiistai 2. heinäkuuta 2013

Kisoja

Sunnuntaina suuntasin autoa kohti Tuusulaa iltapäivällä lämpöisessä säässä. Eka rata hyppäri, hyllytin kun en osannutkaan saksalaista, hosuin ja lähdin liikkeelle ennenkun koira luki estettä. Tyhmä moka. Kakkosradalla eka rima alas, en ihan tiedä miksi se tuli alas, mutta tulipa kuitenkin. Päätin hieman kokeilla meidän rajoja joten yritin liikkua vauhdikkaasti ja vapautin koiraa hyvin nopeasti kontakteilta. Yhden valssin olin ihan törkeän paljon myöhässä ja koira silti haki kepit, mutta ei ihan niin kun olin ajatellut. Video:

Kolmas rata oli oikeasti hyvä kunnes tokavika este: okseri ja rima alas. Koetin varmistaa okseria  päästämällä koira eteen ja antamalla hyppykäskyn, mutta niin se hemmetin rima vaan tuli alas. Tultiin silti kolmanneksi.

Eilen lähdin ex. temporee purinalle kisoihin. Eka rata:


Lähdin suunnilleen 2 esteen toisen siivekkeen kohdalla, 3 päällejuoksuna, perusohjausta 6 missä jaakotus. Kepeillä päästin koiran mun eteen hakemaan itsenäisesti. 10 mun piti ihan peruspyörityksellä pyöräyttää koira ympäri (eka ajatus oli jaakotus, olisi varmaan pitänyt tehdä niin), jäin ihastelemaan koiraa jolloin se lähti kääntymään väärälle puolelle jolloin tyhmänä sanoin ei ja koira kääntyi mua kohti, että aj takasin yli ja hyl. No juu koira putkeen, valssi ennen keinua, perusohjaamista, valssi ennen A:ta. Koira itsenäisesti alas A:lla, lähetys putkeen ja nopeasti tekemään persjättö putken jälkeen, jaakotus ja loppuun.








Toka rata: tässäkin radalla  tein aivan törkeän myöhässä valssin (2-3 väli) minkä koira pelasti. Rata oli aika lailla pelastelua, karjumalla käänsin koiraa väärän pään putkesta jne. Yhden riman tiputti alas, mun moka ainakin osittain. Kun koira hyppäsi annoin kiipee käskyn ja itse lähdin vedättämään kohti A:ta ja rima alas, koira tuli muutenkin tosi lujaa hypylle. Muuten ihan ok rata. 5-kerholainen jatkaa viimeisen 0 metsästämistä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti