torstai 12. joulukuuta 2013

Keskiviikkoaksaa

Eilen jälleen aksavalmennus. Radassa oli paljon meille treenattavia asioita, mm takaakiertoja missä ansaeste oli takana tai vierellä. Itseasiassa nämä ansaesteiden ohitukset meni yllättävän helposti oikein. Yhdessä kohdassa oli noin 60 cm hyppyesteen ja A:n välissä ja siitä piti tehdä takaakierto, mutta kun ohjasin kohdan oikein se meni ihan helposti ilman epätoivoisia karjaisuja, hyvä me. Myös putkijarruja piti tehdä ja nekin toimi hyvin kunhan tein selkeän rytmityksen, enkä vaan suhissut. Kepit Taco teki hienosti loppuun vaikka jätin sen yksin tekemään ehtiäkseen tekemään seuraavan persjätön kunnolla ja sen lisäksi Taco teki hienoja keppi sisäänmenoja. Ekalla kerralla Taco teki huonon 2 on 2 offin keinulle, huomautin pikkasen asiasta ja sen jälkeen kontaktit oli ihan ok, A:n kontakti oli peräti hieno. Treenilistalle tuli opettaa Tacolle kunnolla lukemaan mun estemerkkaukset niin, että kun Taco tulee mua päin mä merkkaan esteen ja lähden itse liikkeelle ylläpitäen merkkiä. Nyt Taco tuli kyllä mun merkkausta kohtaan, mutta samantien kun lähdin liikkeelle se lähti mun liikkeeseen mukaan. Taco kun on nopea ja minä en mikään maailman nopein ja paras liikkuja joten se auttaisi paljon mun ratasuunnittelua jos voisin merkata estettä ja sitten siirtyä ohjaamaan seuraavaa kohtaa luottaen, että koira tekee esteen minkä merkkasin.
Vieläkin ilmassa on pientä hormoonihörhöilyä, hieman kuuliaisuus kateissa Tacolla. Noh, eiköhän se taas vähitellen palaudu (tai sitten pahenee kun pentu tulee taloon).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti