perjantai 13. kesäkuuta 2014

Kivat keskiviikkotreenit

Meillä oli kiva rata treeneissä, ei mitään täysin mahdotonta, mutta kuitenkin joutui tekemäänkin ohjausta. Suurin osa rimoista 65, eikä tullut alas. Unohdin ekaksi laittaa bumppia puomille, ja kontakti kyllä hieman taisi paukkua. Laitettiin bumppi paikalle niin johan alkoi askeleetkin sopia. Mun pitää vaan treeneissä pitää bumppia niin eiköhän saada taas osumia  kontakteihin. Hieman keskusteltiin Tacon kanssa sen puuttuvista jarruista ja puuttuvasta halusta koota itseään. Se oikeasti osaa kasata itseään ja silloin myös tekee tiukkoja käännöksiä, mutta mä olen hieman huono vaatimaan tätä. Kun Taco on niin hirmu kiltti ja nöyrä niin mä olen vähän huono vaatimaan siltä ja näin ollen Taco hyppää isosti ja menee aina lujaa. Nyt sitten hieman kerrottiin Tacolle, että jos mä pyydään jarruttamaan ja kasaamaan itseään niin näin myös tehdään. Mä nappasin Tacon karvoista kiinni ja kertakaikkiaan pakotin pysähtymään. Ekalla kerralla se oli ihan ihmeissään, yritti uudestaan tulla läpi jarrujen taas tukasta kiinni, ettei pääse livahtamaan. Sitten yritti väistää mua sivuttain, sitten alkoikin jo löytyä jarruja, mutta heti kun taas olin jatkamassa rataa niin taas jarrujen läpi ja taas tukasta kiinni. Kovasti Tacolla raksutti ja oli hieman ihmeissään, mutta rupesi löytymään kasaamishaluja ja käännöksetkin alkoi toimimaan. Pitää muistaa vaatia koiralta asioita mitä se osaa, vaikkakin se on mun kiltti Taco niin joskus nähtävästi pitää olla pikkasen tiukkana.
Muuten ollaan harjoiteltu jonkunverran temppuja poikien kanssa. Molemmille olen ruvenut opettamaan takana-käskyä,  RaaRaalle klikkailut sivulletuloa yrittäen vähentää reippaasti apuja ja nyt näyttää siltä, että se alkaisi ymmärtämään mitä haetaan. Jonkinverran olen myös tehnyt seisomista molemmille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti