maanantai 28. heinäkuuta 2014

Lohja agilitykisat

Eilen oltiin Tacon kanssa agikisoissa Lohjalla: hyppäriltä hyvä 0 -10,07, sijoitus 5, agiradalta 5 keppisisäänmenosta.
Hyppäriin olen oikeasti tyytyväinen. Sain Tacon vireen pysymään aika sopivana ja aika hyvin se pysyi nyt mun takana kun mentiin radalle. Yhdessä kohtaa jäin itse pikkasen seisomaan mikä johti siihen, että pelkäsin tuleeko koira jaloille putkelta niin olin hieman varovainen. Pussijarru ei oikein toiminut, joten oltiin lyhyen hetken hieman eksyksissä. Mös putkijarru toimi hieman huonosti. Putki ja pussijarrut kun olisi toiminut niin näistä kohdista oltaisiin saatu aikaa pois. Sen lisäksi ohjaajan olisi hyvä oppia oikea ja vasen.
Agiradalla oli ekaksi hyppy, sitten keinu ja siitä piti kääntyä kepeille. Tässä tein tyhmästi, menin keinun ohi ja kutsuin koiraa sieltä ja jostain syystä Taco hannasi keinua, tuli hirmu varovaisesti ja jäi vinosti 2on2offiin. Tästä sitten tein seuraavan tyhmän ratkaisun, päästin koiran kepeille kun se oli vinosti, vaikka näin, että se tulee menemään kakkosväliin, jonne se sitten menikin. Mun olisi alunperin pitänyt jäädä lähemmäs keinua, ei ollut kiirettä, olisin saanut vedetty keinulle ja tukenut koiraa, mutta kun ei Taco juuri ikinä ole varonut keinua niin en ajatellut koko asiaa. Ja mun olisi ainakin pitänyt vaatia suoraa 2on2offia ja koiran tulemaan mun mukana, eikä päästää sitä vain menemään kepeille. Loppurata oli sitten ihan ok, ei hyvä, mutta ok. Unohdin parissa kohtaa katsoa koiraa, menin vaan, mutta koira tuli onneksi mukaan ja rimatkin pysyi ylhäällä. Noh lisää treeniä vaan, nyt löytyi taas selkeästi treenattava asia keinun kanssa, tosin luulen, että se oli vaan joku aivopieru Tacolta, mutta pitää katsoa nyt kuitenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti