lauantai 1. lokakuuta 2011

Treeniä hallilla

Käytiin Essin kanssa treenamassa hallilla. Aluksi Essi tokoili Tacon kanssa. Ekaksi Essi hieman leikki Tacon kanssa ja sitten töihin. Pientä seuraamista ja paikallaistumista. Onnistu ihan ok. Jotain hyviä hajuja kentällä oli joten Essi joutui hieman tekemään duunia että Taco keskittyi mutta ihanok oli loppujenlopuksi.

Sitten otin minä pientä seuraamista ja sivulletuloa Tacon kanssa. Jostain syystä nyt kun olen palkannut Tacoa namilla seuraamisesta ja varmistanut että koira pysyy riittävän takana niin se on ruvennut ottamaan etäisyyttä sivusuunnassa, varsinkin jos ottaa enemmän kun viitisen askelta. Kontakti sillä pysyy koko ajan hirmu hyvänä. Sitten siirryttiin sisälle hallille agiliitamaan. Koira paikallaoloon hetkeksi pöydälle, pysyi hyvin kun valmisteltiin hommat. Ekaksi hyppytekniikka, koira teki just sen mitä piti, eli oli super. Sitten vinokepit pikkaisen auki koira remmissä, teki ihan hyvin, kerran yritti ohitta yhden välin. Sitten harkattiin pussia, teki erinomaisesti. Kontaktin nousua niin että Essi asettaa palkan puomille, laitettiin kosketusalusta namin alle ja Taco teki hirmu hyvin. Sitten rengasta pariin otteeseen, Essi toiselle puolelle lelun kanssa ja minä lähettämään koira remmissä ja minä tyhmä päästin koiran kerran alittamaan renkaan, argh. Onneksi tuli sen jälkeen kaksi onnistumista helposti. Sitten muutama kerta A:ta teki hyvin, kerran hieman loikkasi. Putken treenamista täysin pimeästä kulmasta, oli vaikeaa. Oli yllätys mulle että oli niin hankala koiralle koska on aikeisemmin tehnyt, tosin putki on varmaan ollut suorempi silloin. Tämän jälkeen pientä radan pätkää muutamalla hypyllä ja putkella. Radalla oli lyhyt lähetys, takaakiertoja pari, valssaus, takaaleikkaus. Kaikki muu hyvin mutta takaaleikkausessa koira kääntyy sille puolelle missä olen ollut, eli pikainen pyörähdys ja sitten oikeaan suuntaan. Takaaleikkaukset sain pari onnistumista mutta näitä pitää harkata, koira ei selkeästikkään ymmärrä mitä tehdä. Lopuksi vielä Essi lähetti koiran suoraan putkeen hetsaamalla ja minä otin koiran vastaan lelulla koira aivan intopiukkana. Sitten lenkille ja kotiin tyytyväisin mielin ja miettimään miten jatketaan koiran treenamista :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti