lauantai 11. heinäkuuta 2015

Aksailua

Pihalla olen molempien koirien kanssa tehnyt ympyrällä hypyttämistä. Tacon kanssa näissä ollaan myös harjoiteltu käännöksiä uusilla suuntakäskyillä ja hieman ollaan tehty RaaRaankin kanssa käännöksiä. Mulla on nyt ollut kaksi ympyrää vierekkäin ja vaihtanut ympyrää takaaleikkaamalla. Taco tekee tämän aika hyvin, osaa lukea takaaleikkausta hyvin. RaaRaa ei ihan niin hyvin vielä.
Olen myös kutakuinkin päivittäin harjoitellut syvien lihasten jumppaa, mm tikapuilla,istumista mun jalkojen väliin, ristikkäisjalkojen nostot, tönimistä, tasapainotyynyllä seisomista, namien hakemista maasta, kaukokäskyjä. Taco on alkanut tekemään hirvittävän hyvin tikapuut, RaaRaa ei varsinaisesti kiirehdi, mutta saisi mennä vielä hiukan hitaammin, ei ole riittävän ahne.
Tänään menin molempien kanssa hallille.
RaaRaa teki:
- Hyppytekniikkana:
  - Setpoint korkeuden arvio 25-45, ei tehnyt painonsiirtoa 25, nousi vaan yli, muuten hyvin
  - Taipumista, oikein hyvin molempiin suuntiin.
- Kontaktit: hieman kuumensin puomille sivusta ottamalla pelkästään loppuasentoa, teki hirmu hyvin. Sitten koko puomia, kuumentamalla päästin puomille, teki paremmin loppuasentoa, mutta hieman hidasti liian aikaisin vielä, mutta ei pahasti. Pitää välillä ottaa pelkkää loppuasentoa. Tein myös keinua samalla lailla, teki ihan kivasta, nyt jäi hyvin 4 on. A:ta RaaRaa teki omine lupine.
- Rengasta pariin kertaan, kerran hyppäsi katsoen samalla mua, ja rikkoi renkaan, korjasi hyvin seuraavalle kerralle.
- Kepit pari kertaa, sisäänmenot hyvät, ekalla kerralla teki aavistuksen hitaasti, epävarmasti viimeiset välit, toisella kerralla teki hienosti ja kesti vedätyksen hyvin. Mun pitää muistaa ettei saa tujottaa RaaRaata.
- Putki/puomi erottelu. Kerran meni putkeen kun piti mennä puomille, muuten oikein joka kerta. Todella hyvin, koska näitä en ole oikeastaan tehnyt vielä RaaRaan kanssa. Tämän tein yhden hypyn kautta joka oli huimat 25 cm korkea.
RaaRaa tarjoaa nykyään ihan koko ajan estesuorittamista kun kävelen hallissa, se myös  menee edessä olevat hypyt (myös 65 cm) yli, eli ihan selkeästi sillä on itseluottamus noussut. Mun pitää hieman ruveta pitämään se käskyin tai nameilla mun lähellä jos en halua sitä esteille. Esim kontakteille kun nyt haluan lisää vauhtia, en halua, että se menee itsenäisesti hitaasti kontaktit.

Taco teki taipumista hienosti ja sitten hieman rataa, kaikki rimat pysyi ylhäällä, mutta hieman oli alussa huolimattomuutta. Se ei ihan tullut mun ohjauksiin. Tehtiin rataa missä oli paljon pitkiä välejä, mihin mulla ei ollut aikaa mennä lähelle ohjaamaan, eli piti irrota eteenpäin vaikka mä siirryin sivusuunnassa. Tänään vetokin toimi hyvin. Oli oikein hyvät treenit.

Ensi viikolla ajattelin viedä Tacoa epiksiin, niin katsotaan miten paketti pysyy kasassa. Sitten voisi tehdä syksyn kisakalenterisuunnitelman Tacolle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti