torstai 16. heinäkuuta 2015

Epikset Lohjalla

Käytiin eilen epiksissä  Lohjalla.
RaaRaa starttasi kisaavien luokassa, mutta medeissä. Pysyi lähdöissä hyvin, kontaktit oli hyvät, liikkui lujaa, eikä lähtenyt kertaakaan paimentamaan. Hypyt eivät olleet kovin kauniit, ei oltu  ihan samalla radalla, ei osannut jarruttaa kepeille kun tuli lujaa putkesta ja suoraan kepeille. Hieman meinasi tokalla kierroksella paineistua keppejen sisäänmenossa, mutta meni hienosti loppuun. Mä en osanut ohjata RaaRaata kun se tulee ulos u-putkesta, mistä pitäisi ohjata kolmelle hypyille jotka on puoliympyrässä.  RaaRaa ei tykkää jos jätän sen kovin kauas lähdössä, tulee herkästi ohi ekan hypyn tai hyppää sen huonosti, mamman pikkupoika. Hallilla käyttäytyi aika hyvin, muutaman kerran koetti rähähtää, mutta aika hyvin lopetti. Väsyi aika paljon, huomaa että kun tekee niin täysillä niin myös väsyy.
Tacokin pääsi tekimään ja vitsi se oli aikas makee. Kävi tosi kuumana, mutta teki silti hirmu tarkasti ja molemmat radat 0. Nyt mun pitäisi vaan oppia juoksemaan nopeammin ja oppia hyödyntämään sitä, että pystyn jättämään Tacoa lähtöön. Nyt mä jätän sen ja jään odottamaan kun mun pitäisi jättää se ja lähteä liikkeelle reippaasti.
Tänään RaaRaa teki pihalla perussarjaa 5 okserilla, viiden jalan välein. Lisäsin hieman liikettä mukaan tehtävään, pari kertaa otin vastaan. Mun mielestäni oli hieman laiska painonsiirroissa, sinänsä teki ihan nätisti, mutta hieman laiskasti. Teki myös setpointia, etuhyppy 4 askeleen päästä, setpointti ekaksi tasaokserina 35 cm, sitten takarima 45 cm ja sitten vielä tasaokseri 45 cm ja takaisin alas 35 cm. Pikkasen vauhtihäiriöä. Parempi painonsiirto tässä.
Meidän vakiolenkin varrella on aika usein viime aikoina sinkoillut koira/koiria tielle. Vielä ei ole mitään tapahtunut ja meidän pojat pysyvät kiltisti mun selän takana remmissä, mutta nyt on alkanut hieman ärsyttää. Mä yritän nykyään pakottaa RaaRaata olemaan rauhallinen vaikka kohdataankin koiria, eli me ei edetä jos se yrittää räyhätä tai jos se edes nostaa häntänsä ja nyt sitten joudun keskittymään vieraisiin koiriin. Se olisi kiva jos saisi kouluttaa sitä omaa koiraa, eikä häätää vieraita koiria. Tosin edistystä on onneksi tapahtunut aika paljonkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti