sunnuntai 22. marraskuuta 2015

Taco the kuumakalle kisoissa

Eilen kisattiin kolme rataa, kaksi agi ja yksi hyppäri ja tuloksina kolme*hyl. Taco oli hieman tuhma ja se nosti kierrokset liian korkealle jolloin se roiski, jolloin mun omat hermot hieman menee, jolloin tarkkuus kärsii. Sen lisäksi itselläni pää täynnä räkää, joten senkin takia mun ohjaus ei parasta mahdollista. Taco aloitti suunnilleen haukkumisen jo kun mentiin sisälle halliin, ulkonakin piippaili. Mun olisi heti pitänyt puuttua kunnolla asiaan, mutta tyhmästä päästä jne. Tokalla radalla Taco hieman liikahti kun jätin sen lähtöön, niin vähän ettei ulkopuolinen välttämättä huomannut, mutta mä huomasin ja huomautin asiasta. Pysyi hyvin sen jälkeen, mutta koko paino etujaloilla. Tällä radalla kontaktit olivat tosi hyvät. Yksi rima ja selkeä mun ohjausvirhe toi hyllyn. Rima  ainakin osittain koiran piikkiin. Kolmannelle radalle otin sitten pet correctorin mukaan ja muutaman kerran jo lämpätessä käytin, kun Taco piippaili. Radalle Taco ei kiskonut ja pysyi kutakuinkin hiljaa kun odoteltiin omaa  vuoroa. Toki jouduin käskemään olemaan hiljaa pariin otteeseen. Tälläkin radalla yksi rima alas, mutta sen otan omaan piikkiin, koska valssi oli myöhässä ja olin pikkasen koiran edessä hypyllä. Puomikontktit hyvät, samoin keinu, a:lla hidasteli ja jäi hitusen ylös. Rata ehkä hieman hidas ja itse ohjasin hyllyvirheen ihan täysin. Eli mitä opimme tästä; Tacolta voi vaatia hiljaisuutta, se ei paineistu enään jos olen hieman tiukkis sen kanssa. Treeneissä pitää tehdä vireenhallintaa paljon ja kevään kisoissa sitten haetaan ajoissa ennen arvokisoja oikeata kisavirettä, että rimat pysyy ylhäällä, mutta niin, että koira liikkuu täysillä mun hallinassa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti