sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Voi huoh ja hyllymetrit kasvaa

Eka rata oli agirata. Alku meni ihan hyvin, mutta sitten jäi rohkeus ja jäin takaaleikkamaan kun uskaltanut tehdä persjättöä ja seuraavaksi olin tyhmässä paikassa ja este edessäni etten päässyt ohjaamaan. Koitin pelastaa leijeröimällä mutta Taco ei irronut ja itse olin aavistuksen myöhässä. Puomilta piti hypätä hieman oikealle ja luulin jo, että koira oli hyppäämässä ja nähtävästi käänsin liian aikaisin ja liian terävästi ja kielto ja väärä este väärään suuntaan. Sitten olinkin epätoivoisesti jäljessä ja koira oletti olevansa loppusuoralla, kääntyi mun epätoivoisella karjaisulla.

Toinen rata oli  hyppäri ja siellä rimat tippuili. Keppejen jälkeen tein persjätön, tapahtui se mitä pelkäsin, koira tuli tokavikasta välistä pois. Jos olisi ollut 0 alla olisin valssanut, on varmempi tapa keppejen jälkeen, mutta haluan, että koira suorittaa kepit loppuun vaikka teen mitä.Otin kepit uusiksi ja tein taas persjätön, onnistui.

Mielestäni Taco oli hirveästi kiinni mussa tänään (siis ollakseen Taco), yleensä joudun tekemään enemmän töitä saadakseni Tacon tulemaan lähellä, kun tänään se ei irronut jos olin vähänkään huolimaton irtoamisohjauksessa. Pikkasen on tämä yhteistyö irtoamisessa ja lähellä pysymisessä nyt hakusessa meillä, olen muutenkin huomanut, että kun Tacon taidot ja vauhti lisääntyy niin se samalla herkistyy mun ohjauksiin (rytmityksiin yms) mikä johtaa siihen etten saa yhtään kämmätä.

Onneksi toi lumi on alkanut sulaamaan pois. Pääse edes vähän tekemään hyppytekniikkaa pihalla ja myös vähän ohjausteknikoita. Tacolle tekee hyvä tehdä hyppytekniikkaa ja mulle ohjaustekniikkaa.

1 kommentti: