torstai 25. syyskuuta 2014

0-treeni (melkein)

Meidän oli tarkoitus tehdä 0-treeni eilisissä treeneissä. Ei ihan onnistunut. Ekaksi Taco hieman räjähteli joka suuntaan. Annoin sen nousta aika kovaan vireeseen ja siksi se hieman läksi käsistä, mutta mun on pakko ruveta treenamaan niin, että se on kisavireessä. Mä en saa virettä alas, kun harvoin kisoissa joten ei muuta kun nostamaan koiran virettä treeneissä jotta mä opin hallitsemaan Tacoa myös kovassa vireessä. Sain kyllä Tacon käsiin, mutta kun piti ohjata koiraa kolme hyppyä tarkasti ja sitten vielä katsoa, ettei koira mene hypyn jälkeen edessä amottavaan putkeen, eikä seuraavaksi kepeille vaan siihen toiseen päähän putkesta. Mun eka suunnitelma oli, että vastakäännös hyppyyn ja vedolla putkeen, mutta sitten jostan kumman syystä vaihdoin suunnitelmaa pyöritystä ja puolivalssilla putkeen, oli ihan hemmetin vaikeata, sählättiin ja kaikkea muuta. Otin mun ensimmäisen suunnitelman käyttöön, kunhan sain pari neuvoa miten vielä ja oli parempi, muttei ihan hyvä. Sitten pitikin juosta täysillä toiseen päähän, ongelma oli siinä, että jouduin niin paljon ohjaamaan putkea, niin en päässyt irti ajoissa ja sitten olikin ihan sairaan kiire toiseen päähän.Sen liäksi Taco taas unohti keskittyä hyppyihin kun sille tuli hoppu mun perään ja rimat alas. Tähän riitti onneksi yksi muistutus heittämällä lelu ekan hypyn jälkeen. Olipas vaikeata, mä tarviin nopeammat jalat. Puolivalsseja ja ansaesteiden ohittaminen ja vedätystä pitää treenata.

RaaRaa on nyt melkein päivittäin syvien lihasten jumppaa (ja yleensä samalla myös Taco) ja aika jännä miten nopeasti löysyys vähenee. Samalla olen myös venytellyt enemmän koiria. RaaRaa on kyllä huomattavasti jäykempi kyljistään kun Taco, ei muuta kun lisää jumppaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti