tiistai 23. syyskuuta 2014

Maanantai-treeniä

Maanantaina oli RaaRaan alkeistreenit. Harjoiteltiin rengasta, teki medi-rengasta hyvin, kaikki kerrat oikein. Pari kertaa tein myös 2on2offia, tätäkin RaaRaa on alkanut itsenäisesti tarjoamaan kun näkee paikkoja missä voi tarjota. Sitten tehtiin u-putkea, mistä kahdelle hypylle, ekaksi palkattiin ekan hypyn jälkeen. RaaRaa hyvinkin herkästi syöksyy vaan suoraan ulos putkelta ja juoksee kilpaa mun kanssa, eikä hakeudu hypyille. Vastakädellä voimakkaasti vetäen tuli kyllä, mutta koska RaaRaa tulee olemaan nopea, niin on hankala käyttää voimakasta vastakättä, ja samalla liikkua itse lujaa eteenpäin. Tajusinkin tässä, että olen antanut ehkä vähän liikaa apuja RaaRaalle, enkä vaatinut siltä rauhoittumista ja keskittymistä kun se niin tykkää liikkua. Se hyvinkin helposti lähtee tekemään flänkkiä. Sitten, kun se ymmärsi mitä tehdä niin oli taas helppoa, kunnes lisättiin vielä toinen hyppy. RaaRaa pinkasi tosi rumasti mun selän takaa. Tästä mä en tykkää yhtään ja tokan jälkeen komensin jo vähän tiukemmin, koska RaaRaalle on opetettu käden tarkoitusta ja mä en todellakkaan halua koiraa selän taakse radalla. Vähän keskusteltiin Sailan kanssa taas treenisuunnitelmia, eli peli seis jos se laukkailee vaan pitkin poikin eikä kuuntele, mun ohjausta on kuunneltava ja on keskityttävä. Perjaatteessa RaaRaa keskittyy hirmu hyvinkin kun tehdään, ei yhtään ota häiriötä mitä vierellä tapahtuu, mutta se ei myöskään aina keskity kunnolla mun ohjauksiin, vaan se vaan juoksee mun kanssa. RaaRaan kanssa joutuu olemaan todella mustavalkonen. Onneksi RaaRaa ei ole eka agilitykoira meillä, silloin varmaan menis monessa asiassa perse edellä puuhun. Nykyään RaaRaa poimi hyvin lelua vaikka itse juoksen menemään. RaaRaa menee paremmin ja paremmin kuoleelle lelulle myös. Onneksi on tajunut pyytää apuja joihinkin asioihin ton junnun kanssa heti, niin ei tarvi tehdä niin monta mokaa.
Tänään RaaRaa satutti etutassuaan, ei vinkunut, mutta ei heti varanut painoa tassulle. Puoli tuntia myöhemmin kun tutkin tarkempaa tassua niin eipä juuri reagoinut enää, mutta painelessa pikkasen reagoi kyynäreen etupuolta. Tämä tarkoittaa huomiseksi sisäpäivää RaaRaalle. Katsotaan huomenna uudestaan tassua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti